Šampiňónová polievka s krutónmi

 Ingrediencie / 1 porcia:

150 g šampiňónov, 100 g zemiakov (1 až 2 ks), 50 g špaldového chleba (1 krajec), 1 strúčik cesnaku, 1 malá cibuľka, 1 ČL kokosového oleja, 1 PL sójového sušeného mlieka, 1 PL petržlenovej vňate. Soľ, vegeta a majorán podľa chuti.

Postup:

Cibuľku nakrájame na drobno a v hrnci ju zľahka speníme na lyžičke rozohriateho oleja. Pridáme na kocky nakrájané huby, roztlačený cesnak a petržlenovú vňať. Zalejeme 0,5 l vody, dochutíme soľou, vegetou a majoránom.
Po 15 minútach varenia pridáme vopred nastrúhaný surový zemiak na zahustenie, a varíme ešte 10 minút. Po odstavení pridáme sójové mlieko.
Chlieb nakrájame na malé kocky a na suchej panvici opečieme do chrumkava. Pred podávaním polievky krutóny nasypeme do taniera.
    

Biologická hodnota:

1 porcia: 346,6 kcal, B 11,5 g, S 51,9 g, T 10,4 g.   

Šampiňóny sú nízko energetická potravina, bohatá na vysoký podiel vlákniny a esenciálne aminokyseliny. Tieto huby obsahujú vitamíny B1, B2, D, minerály ako draslík, fosfor, horčík, železo, selén a tiež množstvo stopových prvkov. Obsahujú až 90 % vody, a sú vhodné aj ako súčasť diétnej stravy. 
 
Späť k článkom
Trénerka

Ivana Ferenc (Čepčeková) Profesionálna osobná trénerka vo fitnes a kulturistike, inštruktor bosu a cvičenia v tehotenstve, poradca pre športovú výživu, absolventka doktorandského štúdia na Fakulte telesnej výchovy a športu Univerzity Komenského.

Ivana Ferenc

Fit recepty

Tvaroh patrí do jedálneho lístka nielen športovcov, ale je veľmi vhodný aj pri redukčnej diéte a na udržanie správnej telesnej hmotnosti.


Oznamy

 

Posledné pridané články

Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. x